Krizová pomoc

Poslání

Posláním Krizové pomoci Proxima Sociale o.p.s. je poskytovat podporu a krátkodobé ubytování osobám v obtížné sociální situaci spojené s náhlou ztrátou bydlení, s cílem jejich stabilizace a navázání na další zdroje pomoci.

Cíle služby

  • celková stabilizace klienta
  • dosažení reálné orientace klienta v jeho aktuální situaci a posílení jeho kompetencí při jejím řešení
  • zprostředkování dalších zdrojů pomoci

Cílové skupiny

Služba je poskytována rodičům (případně jiným pečujícím osobám) s dětmi, nebo dospělým osobám bez dětí, nacházejícím se v krizové situaci spojené se ztrátou bydlení. Přednostně je služba poskytována osobám s nezletilými dětmi.

Charakteristika a popis služeb

Poskytováno je ubytování v třílůžkovém pokoji krizové pomoci na dobu zpravidla 7 dní. V případě potřeby je zajištěna strava formou potravinových balíčků. Klientům je dále nabízena pomoc a podpora směřující ke stabilizaci jejich situace, zejména v oblasti bydlení. K dispozici je internet, telefon a kontakty na návazné služby.

Co nabízíme

Ubytování

Zahrnuje užívání zařízené garsoniéry se 3 lůžky a příslušenstvím (vybavený kuchyňský kout, sprchový kout, WC, lodžie), provozní náklady související s poskytnutím ubytování, možnost vyprání ošacení 2x za pobyt, zapůjčení potřeb k drobným opravám ošacení, zapůjčení žehličky, zajištění úklidových prostředků.

Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

Stravu je možné připravit ve vybaveném kuchyňském koutu. V případě potřeby je poskytována strava formou potravinových balíčků.

Sociálně terapeutické činnosti

Stabilizace klienta, krizová intervence, psychosociální podpora a poradenství, nácvik dovedností v hledání následného bydlení, v hledání práce, v jednání na úřadech a ve vyhledávání informací.

Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

Pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů, jako např. podpora při telefonickém kontaktu, telefonát v zájmu uživatele, podpora při osobním jednání.

Pomoc při vyřizování běžných záležitostí, jako např. pomoc s vyhledáváním informací, vyplňováním formulářů, podáním žádostí a s vyřizováním dalších záležitostí dle potřeb klienta a možností pracovníka v souladu s posláním služby.

Doplňující informace

Tým

Kde nás najdete

Provozní doba

Pondělí

10 - 17

Úterý

10 - 15

Středa

10 - 15

Čtvrtek

10 - 17

Pátek

10 - 13

   

Termín konzultace lze sjednat i mimo provozní dobu.